Stand van zaken Gamen Infolijn
Op 24 september 2015 is de Gamen Infolijn gestart en de bijbehorende website gelanceerd. De Gamen Infolijn is vooral bedoeld voor ouders, familie en vrienden die vragen hebben over het gamegedrag van hun kind of partner. Voor deze groep ontbrak een onafhankelijk platform voor informatie en advies. De Gamen Infolijn voorziet in dat hiaat. Nu de Gamen Infolijn en website anderhalve maand in de lucht zijn is het goed om de balans op te maken.
Website www.gameninfo.nl
Tot nu toe heeft de site ruim 6234 unieke gebruikers gehad die bij elkaar bijna 25.000 pagina’s bezochten. Gemiddeld duurde een sessie 2:40, wat vrij lang is. Welke pagina’s zijn het meest bezocht? Na de homepage is het item ‘je kind en gamen’ het meest bekeken. Opvallend is dat op nummer drie het testen van het eigen gamegedrag staat. Dat is bijzonder omdat de site niet primair bedoeld is voor gamers zelf.
Infolijn
Bij de infolijn beantwoorden deskundige medewerkers vragen en geven advies over gamen. Dit doen zij zowel telefonisch als per mail. Alle telefonische vragen waren van moeders die zich zorgen maakten over het gamegedrag van hun zoon. Via de mail ging het ook over het eigen gebruik. Ook dit waren allemaal jongens.