Integraal werken aan studentenwelzijn

Het Trimbos-instituut heeft vanuit het programma Stijn een rapport gepubliceerd: ‘Integraal werken aan studentenwelzijn’. Dit is in samenwerking met het Expertisecentrum Inclusief Onderwijs (ECIO). Het rapport is een kennissynthese en biedt inzichten in bestaande integrale modellen, frameworks en praktijkvoorbeelden uit binnen- en buitenland voor werken aan studentenwelzijn in het mbo, hbo en wo.

De kennissynthese is een leidraad en geeft onder andere antwoord op de vragen: Wat houdt integraal werken in als het gaat om studentenwelzijn? Welke theoretische modellen zijn van belang als het gaat om studentenwelzijn? Welke frameworks voor werken aan studentenwelzijn bestaan er al? En welke praktijkvoorbeelden uit het mbo, hbo en wo zijn er in Nederland? De antwoorden op deze vragen komen uit een uitgebreide verkenning van wetenschappelijke literatuur, aangevuld met voorbeelden uit Nederland en andere landen.

Auteur A.C. Miers, A. Marissen, J. van der Avoort, M. van der Horst, J. van der Wegen, J. van Baar, J. Dopmeijer
Auteur

, , , , , ,

Jaar

SKU TRI-62-072
Category Rapporten